Simulointipohjaisen käyttöliittymäsuunnittelun erot muihin suunnittelumenetelmiin verrattuna
Simulointipohjainen käyttöliittymäsuunnittelu on kehitteillä oleva käyttöliittymän suunnittelumenetelmä, jonka käyttöä harjoitellaan samannimisellä kurssilla (ks. kurssi Simulointipohjainen käyttöliittymäsuunnittelu). Jos olet suorittanut kurssin, voit harkita tätä graduaihetta.
Laadi kirjallisuuskatsaus erityyppisistä käyttöliittymän suunnittelumenetelmistä ja selvitä, miten menetelmät eroavat toisistaan. Tee pieni kokeellinen suunnittelutyö, jossa sovellat yksinkertaisen käyttöliittymän suunnittelemiseen sekä simulointipohjaista suunnittelumenetelmää että yhtä tai useampaa kirjallisuudesta löytämääsi menetelmää. Selvitä, missä kohdissa menetelmät tuottavat erilaista lopputulosta ja mistä erot voisivat johtua. Vai käykö niin, että kaikki valitsemasi menetelmät voivat periaatteessa tuottaa samanlaisen lopputuloksen, mutta työvaiheissa on eroja? Mitkä ovat eri menetelmien edut ja haitat? Mihin ne soveltuvat parhaiten ja huonoiten ja miksi? Tee johtopäätökset soveltavan työsi perusteella. Lopuksi voit esittää käyttämiisi menetelmiin parannuksia perusteluineen.